Wednesday, February 07, 2007

يوميات امرأه تفقد عقلها...ثانيه


اليوم بدأت افقد عقلى ثانيه ..كأننى ادور فى دوائر مغلقه ..لا انكر حنينى الشديد لك..وللحديث عنك ..لا اذكر متى ابدأحوارى مع نفسى عنك ..ربما منذ ان استيقظت على هذا الحلم عنك ..لم تحدثنى ..فقط هى مجرد لقطه ولكنها نجحت فى اثاره فكرى عنك طوال اليوم..
..........................
اشعر بالغربه الشديده هذا الايام...اغترب عن كل من حولى ..كأننى انتمى لعالم اخر غير هذا العالم الذى لا اتفاعل معه ولا مع تقاليده اللعينه
اشعر بالانتماء لعالم حيث انا وانت بلا تفاصيل مرهقه ولا اعتبارات هوجاء
............................
هل تسافر معى الى مدينه الحلم ..حيث لابشر غيرنا ..حيث السماء من الفانيليا ..ومراكب من الشيكولاته البيضاء..هل احببت يوما الشيكولاته البيضاء؟
لقد قلت اننى لن اكتب عنك ثانيه...ولكننى اكتشفت اننى لست اكثر من امرأه تفقد عقلها

9 Comments:

Blogger يمامة said...

تعرف احيانا بنكون اضعف من اننا ننفذ قرار احنا مقتنعين بيه
ةيمكن بتكون الظروف اللى حواليك الوحده الغربه بنكون محتاجين دعم الناس اللى بيحبونا

8:03 AM  
Blogger يمامة said...

ازاى يعنى؟

10:04 AM  
Blogger كمنجاتي said...

الواحد مش ملاحق والله
هو يعنى كلام عيال
هكتب عنك وبعدين مش هكتب
والله لما نصل لقرار نبقى نقوله
دا طبعا محيث المبدأ أما عن التفاصيل تاتيكم بعد الفاصل
--------------------------------
هل تسافر معى الى مدينه الحلم ..حيث لابشر غيرنا ..حيث السماء من الفانيليا ..ومراكب من الشيكولاته البيضاء..
--------------------------------
المقطوعه دى يمكن هى اللى شدتنى قوى فى العمل فيها صوره جديده وخيال جميل جدا وتشبيه السماء بالفانيليا بجد جميل يمكن فيه تاثر بالثقافه الغربيه بس هو هنا موظف تماما
والمراكب التى من الشيكولاته البيضاء بيفكرنى كدا بموضوع عن جلاكسى والعزومه إيها وكلام من هذا القبيل
هو ليس من قبيل المعايره ولكن من قبيل التذكير فقط

نكتفى بهذا القدر وإللا لقاء فى الحلقه القادمه

كمانجه

6:41 AM  
Blogger غادة الكاميليا said...

هو أنا كمان بحب الشيكولاته
مفيش أماكن فاضيه أحجز وآجى معاكى

..................
وبعدين يا ماما انتى مش ضعيفه على ما اتذكرك واعتقد

9:45 AM  
Blogger كرانيش said...

انا مع كمانجه جدا
حلوه قوى مدينه الحلم لا وجديده كمان
تحياتى

9:50 AM  
Blogger يمامة said...

غاده الكاميليا
انتى عارفه الزمن بقى

11:18 AM  
Blogger يمامة said...

مجهول ..انا بجد مش فاهمه حاجه

6:32 AM  
Blogger يمامة said...

ياريت تقولى انت مين علشان انا حاسه انك قريب منى جدا وانا فعلا محتاجه جدا للناس القريبين منى

10:46 AM  
Blogger يمامة said...

ياريت تقولى انت مين علشان انا حاسه انك قريب منى جدا وانا فعلا محتاجه جدا للناس القريبين منى

10:46 AM  

Post a Comment

<< Home